Aerul curat: resursa vitala in care nu mai credem

Sa respiri aer curat a devenit un lux in zilele noastre. Cufundati in cladiri cu zeci de etaje sau rataciti printr-un trafic infernal, oamenii din ziua de astazi habar nu au cat de mult conteaza sa iei din cand in cand o pauza de la oras.

Nu conteaza locul in care mergi. Tot ce conteaza este sa nu fie supra populat. La munte, la mare, la tara, oriunde nu exista oameni cu masini sau intreprinderi imense. Desigur, la mare este tot mai greu sa gasesti astfel de locuri. Dar inca sunt. "Vama Veche nu mai e ce-a fost", dar exista alte zone care inca nu s-au transformat si in care te poti bucura de coltisorul tau de nisip fara paturi straine in vecinatate.

Nimic nu-mi provoaca o fericire mai mare decat sa evadez din cand in cand din orasul meu urias si sa colind o padure aproape virgina. Lacurile, raurile, muntii, ploile de vara, ploile de toamna: ele sunt adevaratele comori pentru mintea si sufletul meu. Simt constant nevoie sa ma desprind si sa plec cat mai departe in weekend. Numai asa simt ca-mi pot pastra spiritul viu si corpul sanatos.

Aerul curat este sfant. Este atat de nepretuit incat oamenii din China au inceput sa-l cumpere. Cu bani. Practic, de la poluare, aerul din capitala Chinei a devenit irespirabil. Oare vom ajunge cu totii in situatia aceasta? Eu sper ca nu. Sper ca intr-o zi ne vom trezi si ne vom da seama cat de mult inseamna faptul ca inca avem dreptul sa respiram gratis. Si nu orice aer. Aerul pe care ni l-a dat natura. Pur, viu si sanatos.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu