Modul in care
utilizezi internetul spune despre tine mai multe decat ti-ai putea imagina. De
la site-urile pe care le frecventezi si pana la persoanele cu care vorbesti pe
chat, toate actiunile tale online iti creeaza practic un profil virtual cu o
personalitate proprie si cu trasaturile de caracter aferente. Desi platformelor
pe care le utilizezi le este interzis prin lege sa faca publice datele
utilizatorilor lor, trebuie sa stii ca ele pot fi folosite totusi in scopuri
publicitare.
Cum te afecteaza pe
tine acest lucru? Foarte putin, atata timp cat platformele pe care esti
inregistrat respecta legea si clauzele de protectie a datelor. De fapt, exista
chiar si o parte buna in asta: folosindu-se de cateva date generale despre tine
precum tara de provenienta, limba vorbita, gen, localitate etc., platformele
vor putea sa-ti afiseze reclame mai relevante, putand capata astfel un caracter
informativ.
Google, spre exemplu,
este una dintre cele mai mari platforme din lume care foloseste datele
utilizatorilor in scopuri de marketing, dar si pentru a imbunatati anumite
procese de functionalitate. Probabil ai observat si tu celebrele anunturi care
apar atunci cand faci o cautare pe Google. Ei bine, ele sunt create de catre
oamenii de marketing prin Google Adwords si sunt directionate catre public in
functie de anumite criterii: cautarea facuta, tara din care se face cautarea,
genul persoanei care cauta etc.
Practic, cei care fac
reclamele nu au acces la datele tale personale, dar pot programa anunturile in
functie de diverse particularitati ale tale, asta daca te regasesti in publicul
tinta. Platformele mari sunt extrem de atente insa atunci cand vine vorba de
experienta personala a utilizatorilor lor si reglementeaza drastic modul in
care livreaza reclamele. Recent, Google a decis sa limiteze numarul anunturilor
eliminand anunturile
Adwords din dreapta paginii fapt care a provocat cateva nemultumiri in
randul oamenilor de marketing.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu